Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010

Πλαίσιο Συλλόγου Φοιτητών Ξάνθης 8/12/2010

Πλαίσιο της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Φοιτητών
της πολυτεχνικής σχολής Ξάνθης (8/12/2010)

Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ από την εκλογή της και έπειτα εφαρμόζοντας το περίφημο μνημόνιο ΕΕ-ΔΝΤ έχει προχωρήσει στο τσάκισμα εργασιακών δικαιωμάτων ενός αιώνα σε μια προσπάθεια για την πλήρη αναδιάρθρωση της παραγωγής και των εργασιακών σχέσεων όπως τα ξέραμε μέχρι σήμερα. Η κατάργηση του 13-14 μισθού και συντάξεων  και των επιδομάτων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, η  μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού (αύξηση ετών για να βγει κάποιος στην σύνταξη), η αύξηση της φορολογίας και οι ιδιωτικοποιήσεις ΔΕΚΟ, λιμανιών, ΟΣΕ, η απελευθέρωση των απολύσεων, το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο είναι χαρακτηριστικά της πολιτικής που με την κάλυψη της τρόικας εφαρμόζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ όλο το τελευταίο διάστημα, και η λίστα δεν έχει τελειωμό. Απαραίτητη προϋπόθεση έτσι ώστε να γίνει πραγματικότητα το νέο μοντέλο εργαζόμενου (ευέλικτος, φθηνός, πειθήνιος) που εξυμνεί η κυβέρνηση είναι η αναδιάρθρωση του συνόλου της  εκπαίδευσης.

Αυτά τα μέτρα όπως συμπυκνώνονται στο Πρόγραμμα Σταθερότητας και Ανάπτυξης και στις προτάσεις του ΔΝΤ έρχονται να ισοπεδώσουν τα όποια  δικαιώματα είχαν απομείνει στους εργαζόμενους και να καθορίσουν μια εντελώς διαφορετική πραγματικότητα στο χώρο της εργασίας. Αυτή την πραγματικότητα θα αντιμετωπίσουν οι μελλοντικοί απόφοιτοι. Μιλάμε για την πραγματικότητα της λιτότητας, της ανεργίας και της εργασιακής περιπλάνησης που έρχεται να παγιωθεί και να ενταθεί και με τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση. Η κυβέρνηση βέβαια προσπαθεί να τα αποδώσει όλα σε άνωθεν εντολές της ΕΕ και του ΔΝΤ, που μας επιβάλλουν τα μέτρα αυτά ως λύση στην κακοδιαχείριση των προηγούμενων κυβερνήσεων θέλοντας να αποφύγει το πολιτικό κόστος για επιλογές που θα έπαιρνε έτσι κι αλλιώς. Προβάλλεται το ΔΝΤ ως μονόδρομος και «μπαμπούλας» και σωτήρας θέτοντας την χώρα σε μια άτυπη κατοχή. Διότι γνωρίζουμε ότι από όποια χώρα έχει περάσει το ΔΝΤ έχει προκαλέσει φτώχια και εξαθλίωση. Από την άλλη η «ασπίδα» της κοινοτικής αλληλεγγύης αποδείχτηκε καπνός καθότι όλες οι ισχυρές χώρες της ΕΕ κοιτάνε τα επιμέρους οικονομικά τους συμφέροντα. Ακόμη κι όσες προσέφεραν οικονομική βοήθεια το έκαναν για αποκομιδή κερδών με υψηλά επιτόκια. Ο μόνος, επομένως, που μπορεί να λύσει τα προβλήματά του λαού είναι ο ίδιος, με μαζικό και επιθετικό κίνημα.

Τα αντεργατικά - αντιεκπαιδευτικά μέτρα επηρεάζουν άμεσα και όσους φοιτητές μένουν στις εστίες και όχι μόνο. Με πρόσχημα την έλλειψη χρημάτων και την υποτιθέμενη πληρότητα δωματίων το πανεπιστήμιο αρνείται ανέγερση νέων εστιών. Πλέον, είναι πιο εμφανής από ποτέ ο κίνδυνος να πληρώνουμε για σίτιση, στέγαση και μεταφορές απ’ την στιγμή που το ΕΙΝ συζητάει για να εφαρμόσει ένα σχέδιο ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων και μειώνεται συνεχώς ο κρατικός προϋπολογισμός για την παιδεία. Στην Κομοτηνή εφαρμόστηκαν οι κάρτες σίτισης που ορίζουν να τρώνε δωρεάν μόνο οι οικότροφοι φοιτητές και οι υπόλοιποι να πληρώνουν, οι οποίες οδήγησαν και σε μια σειρά καταλήψεων σχολών και της πρυτανείας. Το ζήτημα δεν είναι απλά να απαιτήσουμε να πάει η σίτιση και η στέγαση στο πανεπιστήμιο. Πρέπει το φοιτητικό κίνημα να διασφαλίσει τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα τους, με φοιτητικό έλεγχο. Η δημόσια και δωρέαν σίτιση στην ξάνθη είναι κατάκτηση του συλλόγου φοιτητών ύστερα από κινητοποιήσεις πριν από μερικά χρόνια και καταφέραμε να έχουμε μια απ' τις ελάχιστες λέσχες στην οποία δεν πληρώνουμε. Αν εφαρμοστεί ο νόμος του ΠΑΣΟΚ η ιδιωτικοοικονομική λειτουργία του Πανεπιστημίου θα είναι ίδια με του ΕΙΝ.

Υπό αυτό το πρίσμα και κάτω από αυτές τις συνθήκες το προσχέδιο του νέου νόμου Πλαίσιο που κατατέθηκε από την Διαμαντοπούλου στη σύνοδο των πρυτάνεων συμπυκνώνει τις πραγματικές πολιτικές διαθέσεις της κυβέρνησης σε ότι έχει να κάνει με το μέλλον της ελληνικής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η παρουσίαση των βασικών αξόνων-προτάσεων και η επίσημη έναρξη του «διαλόγου» για την παιδεία σηματοδοτούν την πιο μεγάλη σε κλίμακα επίθεση ενάντια στο πανεπιστήμιο και στο φοιτητικό κίνημα.

Στόχος αυτής της επίθεσης δεν είναι άλλος, από τη διαμόρφωση ενός νέου μοντέλου εργαζομένου: Ενός εργαζομένου ο οποίος θα είναι φθηνός (δεν είναι τυχαίες οι περικοπές των μισθών), ευέλικτος (όπως η γενιά των stage ή και το ευρέως διαδεδομένο μπλοκάκι στο χώρο των μηχανικών), ειδικευμένος (έτσι ώστε να είναι εύκολα αναλώσιμος και λιγότερο απαραίτητος-ακριβός γα την εργοδοσία) και πειθήνιος (χωρίς συλλογικές αναπαραστάσεις και συνδικαλιστική κάλυψη). Ειδικά εν μέσω οικονομικής κρίσης, ο σαφής στόχος των κρατών, επομένως και της ΕΕ, για αύξηση της κερδοφορίας του κεφαλαίου περνά μέσα από την άγρια επίθεση στα κεκτημένα εργαζομένων και νεολαίας, προτάσσοντάς την ως μονόδρομο για έξοδο απ’ την κρίση. Η πολιτική της λιτότητας όμως δεν αποτελεί λύση αλλά προσπαθεί να δημιουργήσει μια κατάσταση η οποία θα είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει στο μέλλον και ύστερα απ’ το ξεπέρασμα την κρίσης και την άνοδο της οικονομικής δραστηριότητας στην περιοχή της ευρωζώνης, έτσι ώστε να εμπεδωθούν στην ελληνική κοινωνία συγκεκριμένες συνθήκες εργασίας προς όφελος της εργοδοσίας.

Για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι το υπό επεξεργασία νομοσχέδιο περιλαμβάνει τα εξής:

·                      Κατάργηση του πτυχίου
Η συγκεκριμένη ρύθμιση περιλαμβάνει την αντικατάσταση του πτυχίου από τον Ατομικό Φάκελο Προσόντων. Έτσι κάθε πτυχίο πλέον δεν αντιστοιχεί σε ένα συγκροτημένο και ενιαίο πρόγραμμα σπουδών, αλλά στο απλό άθροισμα πιστωτικών μονάδων. Συνεχίζοντας έτσι ως εργαζόμενοι να μαζεύουν μονάδες με την Δια-Βίου Μάθηση κατά την οποία θα πληρώνουμε όλα τα σεμηνάρια. Η αναγνώριση «ανταγωνιστικών» προς τα πτυχία τίτλων σπουδών των κολεγίων θα ενισχύσει αυτή την κατεύθυνση, αφού δεν θα υπάρχει συλλογική κατοχύρωση των επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων των αποφοίτων. Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας διαμορφώνει ένα αβέβαιο και δυσοίωνο μέλλον ακόμα και για τους αποφοίτους των λεγόμενων κατοχυρωμένων επαγγελμάτων όπως οι μηχανικοί την στιγμή που η ανεργία στον κλάδο για τους νέους μηχανικούς αγγίζει το 30%!
·                      Ένταση ιδιωτικο-οικονομικής και ανταποδοτικής λειτουργίας
Διευρύνεται με το νέο νομοσχέδιο η λογική των αγοραίων κριτηρίων εντός των πανεπιστημίων και ενισχύεται η ιδιωτική πρωτοβουλία στο εσωτερικό της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα η χρηματοδότηση των ΑΕΙ και ΤΕΙ συνδέεται άμεσα με την ανταπόκριση στα κριτήρια της αξιολόγησης. Προφανώς υπό τη δαμόκλειο σπάθη της περικοπής της χρηματοδότησης μεθοδεύεται η πλήρης ευθυγράμμιση των ιδρυμάτων με τη στρατηγική του κράτους και με τις επιδιώξεις της αγοράς. Τέλος, ο εκάστοτε ιδιώτης (σπόνσορας) θα επιβάλλει με βάση τις ανάγκες της επιχείρησής του τις αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών και στον χαρακτήρα της εκπαίδευτικής διαδικασίας μέσα στο εκάστοτε τμήμα.
·                                  Κατάργηση της συνδιοίκησης στα πανεπιστήμια
Καταργείται το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων και η συνδιοίκηση. Υπό την πρόφαση ενίσχυσης του αυτοδιοίκητου, το κράτος αποσύρει μεγάλα κομμάτια των υποχρεώσεων του προς τις μισθοδοσίες και την έρευνα εντός των πανεπιστημίων, ωθώντας έτσι τα ΑΕΙ και ΤΕΙ στην ομηρία των χρηματοδοτήσεων από τον ιδιωτικό τομέα. Επιπλέον, για τον πλήρη όμως έλεγχο των πανεπιστημίων και για την αποφυγή οποιονδήποτε κλυδωνισμών, το κράτος σπεύδει να θεσπίσει τα συμβούλια διοίκησης (κατά τα αγγλικά πρότυπα), τα οποία θα διορίζονται από την κυβέρνηση και θα ελέγχουν την οικονομική και διοικητική λειτουργία των ιδρυμάτων.  Τέλος, καταργείται ή περιορίζεται σημαντικά η συμμετοχή των φοιτητών στα όργανα συνδιοίκησης. Έτσι λοιπόν, το πανεπιστήμιο σταματάει να λογοδοτεί στους φοιτητές και την κοινωνία, αλλά λογοδοτεί πλέον στους managers και τις επιχειρήσεις. Μια κίνηση που προφανώς αποσκοπεί στη θωράκιση του πανεπιστημίου από τους κλυδωνισμούς που και συμβολικά, αλλά και πρακτικά έχει η δυνατότητα παρέμβασης των φοιτητικών συλλόγων στα όργανα διοίκησης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απαίτηση από την μεριά των φοιτητικών συλλόγων και του κινήματος να ληφθούν όλο το προηγούμενο διάστημα αποφάσεις από τις διοικήσεις ή τις συγκλήτους κατά της εκπαιδευτικής αναδιάρθρωσης (Νόμος Πλαίσιο, άρθρο 16 κολέγια κλπ). Ας μην ξεχνάμε ότι υπό την πίεση του κινήματος παρόλο που ένα μεγάλο μέρος του Ν. πλαίσιο υλοποιούνται παρόλα αυτά κάποιες πτυχές του ναυάγησαν (βλ. λίστα συγγραμμάτων, διαγραφές αιωνίων κα). 
·                                  Εισαγωγή της έννοιας των διδάκτρων (κάρτες φοιτητή)
Καταργούνται οι κεντρικές χρηματοδοτήσεις ανά ίδρυμα και τμήμα και εισάγεται η λογική του προϋπολογισμού ανά φοιτητή. Με αυτήν την έννοια καθιερώνεται η «κάρτα φοιτητή» (η οποία υπάρχει και στο εξωτερικό), με την οποία μετρώνται οι παροχές εντός της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που δικαιούται ο κάθε φοιτητής. Γίνεται έτσι φανερό ότι σε περίοδο τρομακτικής λιτότητας, αυτή η αλλαγή είναι μια διαδικασία πληρωμής από πλευράς των φοιτητών ενός κομματιού -σε πρώτη φάση- ή και του συνόλου των εκπαιδευτικών παροχών (συγγράμματα, σίτιση, στέγαση, πάσο)  που θα έπρεπε να προσφέρει το κράτος. Εν ολίγοις, ο πιο πειθαρχημένος και εντατικοποιημένος φοιτητής θα δικαιούται και περισσότερα χρήματα από τους υπόλοιπους. Για παράδειγμα, στο τέλος μήνα θα έχουν να τρώνε οι “καλοί” φοιτητές και οι υπόλοιποι απ' την τσέπη τους.
·                      Ένταση της εντατικοποίησης και της πειθάρχησης
Επανεισάγεται η έννοια των προαπαιτούμενων μαθημάτων, της διαγραφής των «αιώνιων» φοιτητών και της συρρίκνωσης των εξεταστικών ή και ακόμα κατάργησης τους ως εκβιαστικό μέσο σε περίπτωση κινητοποιήσεων των φοιτητών. Ακριβώς στην προσπάθεια επιβολής της ακαδημαϊκής ομαλότητας και της απάντησης στα χαρακτηριστικά έντονης ριζοσπαστικοποίησης των φοιτητών τα τελευταία πέντε χρόνια, το κράτος επιχειρεί να επαναφέρει ρυθμίσεις οι οποίες θα πιέζουν σε μια κατεύθυνση επιστροφής των φοιτητών στα αμφιθέατρα και συνεχούς τρεξίματος, μέσα από ένα πανεπιστήμιο που θα θυμίζει τα ασφυκτικά πλαίσια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στοχεύει έτσι, στη διαμόρφωση ενός αποφοίτου και μελλοντικού εργαζόμενου πολύ πιο υπάκουου και ευέλικτου, χωρίς συλλογικές αναπαραστάσεις με μόνη προοπτική τον ατομικό δρόμο.
·                                  Καταστρατήγηση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης
Μετά την επίσημη αναγνώριση των ΚΕΣ και τη θεσμοθέτηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (ΕΠΠ) που τα συμπεριλαμβάνει, το κράτος προχωρά σε μια ακόμα επιθετική κίνηση. Θεσμοθετεί τη δυνατότητα μετά την ολοκλήρωση των σπουδών σε κάποιο ιδιωτικό κολέγιο οι απόφοιτοι να έχουν τη δυνατότητα εισαγωγής σε κάποιο αντίστοιχο ΤΕΙ ή ΑΕΙ. Με το ΕΠΠ τα παραρτήματα ήδη αναγνωρισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού μπαίνουν στην ίδια βαθμίδα με τα ΑΕΙ. Πρόκειται για μια ακόμα προσπάθεια να δημιουργήσουν μια κατάσταση η οποία θα οδηγήσει την νεολαία να μαζικοποιήσει τα ιδιωτικά ιδρύματα.
·                      «Καλλικράτης» και στα πανεπιστήμια
Το κράτος προχωρά σε μαζικές καταργήσεις και συγχωνεύσεις πολλών περιφερειακών ΑΕΙ και ΤΕΙ στο όνομα της επικάλυψης γνωστικών αντικειμένων. Αντί να δώσει λύση στο πρόβλημα, χρηματοδοτώντας καλύτερα τα περιφερειακά ιδρύματα καταργεί μια σειρά τμημάτων αδιαφορώντας για τους φοιτητές ή αποφοίτους και τα επαγγελματικά τους δικαιώματα, καθώς και τους εργαζόμενους σε αυτά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η επικείμενη συγχώνευση ΑΕΙ – ΤΕΙ που θέλουν να κάνουν στην Κοζάνη: να γίνει το ΤΕΙ 3 χρόνια bachelor (κατώτερο του ενιαίου πτυχείου) και το ΑΕΙ 2 χρόνια master.
·                      Νέο σύστημα εισαγωγής
Καταργείται το τμήμα και αντικαθίσταται από τη σχολή. Έτσι αφού ο μαθητής εξεταστεί στις πανελλαδικές  εντάσσεται σε μια σχολή (π.χ. Πολυτεχνική) και από εκεί μετά από ένα προπαρασκευαστικό έτος κατευθύνεται σε ένα τμήμα, ενώ παράλληλα ενισχύεται η εναλλαγή κατά τη διάρκεια των σπουδών μεταξύ των επί μέρους τμημάτων. Μια τέτοια αλλαγή προφανώς στοχεύει στην ένταση των εξεταστικών και άρα ταξικών φραγμών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ από την άλλη προωθεί ένα μοντέλο πλήρως πολυκατακερματισμένων γνωστικών αντικειμένων, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται στο επίπεδο των επαγγελματικών δικαιωμάτων, φτιάχνοντας ένα συνοθήλευμα προσωπικών φακέλων προσόντων και δημιουργώντας μια δύσκολη κατάσταση για τον εργαζόμενο για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας.
·                                  Αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για το άσυλο
Τροποποιείται ο χαρακτήρας του ασύλου και προβλέπεται να καλύπτει μόνο αμιγώς ακαδημαϊκές λειτουργίες, δηλαδή, τους χώρους των εργαστηρίων και των αμφιθεάτρων όπου παραδίδονται μαθήματα. Ήδη, από την αρχή της χρονιάς το Υπουργείο Παιδείας είχε στείλει τελεσίγραφο στις διοικήσεις των ιδρυμάτων για να ορίσουν τους χώρους ασύλου, ενώ διαρρέουν παράλληλα φωνές, που διεκδικούν την πλήρη κατάργησή του. Αυτός ο σχεδιασμός, προφανώς εντάσσεται στα σχέδια έντασης της καταστολής του τελευταίου διαστήματος, και στοχεύει στην ποινικοποίηση της οποιασδήποτε ανατρεπτικής φοιτητικής ή μη δράσης αναπτύσσεται εντός των χώρων των πανεπιστημίων.

Για το ζήτημα της αρχιτεκτονικής
Αν και το τμήμα της Αρχιτεκτονικής λειτουργεί 11 χρόνια, παραμένει μη αυτοδύναμο με πολύ περιορισμένες μόνιμες θέσεις διδασκόντων και με τη λειτουργία του να βασίζεται στους συμβασιούχους διδάσκοντες σύμφωνα με το ΠΔ 407/80. Εν μέσω οικονομικής κρίσης, το Υπουργείου Παιδείας ενώ μειώνεται η χρηματοδότηση για την Παιδεία τα προβλήματα του τμήματος έχουν ενταθεί, καθώς έχουν περάσει ήδη δύο μήνες που υπολειτουργεί, με ορισμένα μαθήματα να μην πραγματοποιούνται καθόλου και τα υπόλοιπα να μην μπορούν να διεξαχθούν σωστά λόγω του μειωμένου διδακτικού προσωπικού. Όλα αυτά τα εσωτερικά προβλήματα της Αρχιτεκτονικής είναι απόρροια της συνολικότερης πολιτικής (υποχρηματοδότηση, ιδιωτικοποίηση, εντατικοποίηση κλπ) που σταδιακά υπονομεύει την Ανώτατη εκπαίδευση. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος παρατίθενται η αναλογία μελών ΔΕΠ/ εισακτέων 2010 στα τμήματα Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ 103/100 Ξάνθης 18/100.
Μπροστά σε αυτή τη ριζικά ανατροπή του σήμερα και του αύριο μας, απαιτείται η στράτευση όλων μας, γύρω από τα αυτονόητα δικαιώματά μας. Η μόνη απάντηση, απέναντι στο γενικευμένο καθεστώς ανασφάλειας και λιτότητας που βιώνουμε, δεν είναι η ατομική διαπραγμάτευση και το διαρκές τρέξιμο, αλλά οι συλλογικοί ανατρεπτικοί αγώνες για κατοχύρωση ενιαίων πτυχίων ανά γνωστικό αντικείμενο με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα κατοχυρωμένα σε αυτά, και για την υπογραφή των αντίστοιχων ανά κλάδους συλλογικών συμβάσεων εργασίας που θα εξασφαλίζουν μια αξιοπρεπή ζωή από μια δουλειά και μόνο. Απέναντι σε κάθε ψευδαίσθηση κοινωνικών διαλόγων ή ακόμα και απλής διαμαρτυρίας, ας εμπνευστούμε από το πρόσφατο αλλά και το προγενέστερο παρελθόν. Τίποτα δε χαρίζεται, όλα κατακτούνται στους δρόμους του αγώνα. Από το οκτάωρο περισσότερο από έναν αιώνα πίσω, μέχρι και την ανατροπή του άρθρου 16, μονόδρομος είναι το κίνημα και ότι αυτό επιβάλλει. Είναι τώρα που το φοιτητικό κίνημα πρέπει να σηκώσει το γάντι της αντιπαράθεσης με το Υπουργείο και την κυβέρνηση. Είναι τώρα που το φοιτητικό πρέπει να ξαναβγεί μαχητικά στο προσκήνιο μέσα από μαζικές Γενικές Συνελεύσεις , με καταλήψεις, με διαδηλώσεις να συνδεθεί με τους αγωνιζόμενους εργαζόμενους και με κοινούς αγώνες να ανατρέψει  την επίθεση σε εκπαίδευση και εργασία.


Απαιτούμε:
·            Καμία σκέψη για ψήφιση του νόμου-εκτρώματος της Διαμαντοπούλου. Καμία συμμετοχή στον διάλογο.
·            Ανατροπή του Μνημονίου. Ανυπακοή στις κατευθύνσεις της ΕΕ-ΔΝΤ σε εργασία, παιδεία, δημοκρατία. Ενάντια στα σκληρά αντεργατικά, αντιλαϊκά μέτρα κυβέρνησης-ΔΝΤ-ΕΕ Να μην πληρώσουν το χρέος οι εργαζόμενοι και η νεολαία.
·            Έξω το ΔΝΤ απ’ την Ελλάδα.
·            Κατάργηση των ΚΕΣ              και κάθε μορφής ιδιωτικής εκπαίδευσης.
·            Απόσυρση των νόμων για Αξιολόγηση, ΙΔΒΕ, ΔΟΑΤΑΠ.
·            Καμία σκέψη για δύο κύκλους σπουδών, για bachelor και master και την εισαγωγή πιστωτικών μονάδων (credits)
·            Κάτω τα χέρια από το άσυλο, το άσυλο ανήκει σε όλο το λαό. Όχι στην ποινικοποίηση των συλλογικών αγώνων και των μαχητικών πρακτικών του φοιτητικού κινήματος.
·            Να μην εφαρμοστούν οι αποφάσεις Μπολόνια, Πράγα, Βερολίνο, Λονδίνο. Να γίνει η Ελλάδα ο σπασμένος κρίκος του Κοινού Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης.
·            Καμία επιβολή ενοικίου στις φοιτητικές εστίες. Καμία χρέωση στους φοιτητές για τη σίτιση. Δωρεάν μεταφορές για όλους τους φοιτητές.
·            Καμία έξωση φοιτητή από τις εστίες.
·            Καμία ιδιωτικοποίηση κρατικού φορέα.
·            Καμία αναγνώριση των εκπροσωπήσεων των διασπασμένων συλλόγων.
·            Κατάργηση των εξετάσεων για απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος στο ΤΕΕ.
·            Καμιά σκέψη για αλλαγή του προγράμματος σπουδών προς τις επιταγές της αγοράς.
·            Καμιά συγκρότηση της ΜΟΔΙΠ. Να μην εφαρμοστεί ο νόμος της αξιολόγησης-ΙΔΒΕ-ΔΟΑΤΑΠ

Διεκδικούμε:
·                      Ένα ενιαίο πτυχίο ανά γνωστικό αντικείμενο με όλα τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα σε αυτό. Όχι σε ειδικεύσεις, διασπάσεις, κατατμήσεις.
·                      Ανθρώπινοι ρυθμοί σπουδών.
·                      Δωρεάν σίτιση, στέγαση, συγγράμματα και συγκοινωνίες για όλους. Αύξηση των δαπανών για όλες τις φοιτητικές παροχές.
·                      Άμεση ανέγερση εστιών.
·                      Ενοικίαση χώρου διαμονής μέχρι όλοι οι οικότροφοι να μπορέσουν να στεγαστούν στις εστίες.
·                      Να γίνουν δεκτές οι εκπροσωπήσεις του ενιαίου Συλλόγου Φοιτητών στην πρυτανεία και όλα τα τμήματα.
·                      Άμεση προκήρυξη και πρόσληψη νέων μελών ΔΕΠ για το τμήμα της Αρχιτεκτονικής και την ταυτόχρονη κάλυψη των θέσεων  που εκκρεμούν και θα οδηγήσουν στην αυτονόμηση του τμήματος.
·                      Λιγότερη δουλειά, δουλειά για όλους.
·                      Κατάργηση κάθε μορφής ελαστικής απασχόλησης σε δημόσιο, ιδιωτικό τομέα. Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
·                      Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους.
·                      Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις.
·                      Πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους. Μείωση του ορίου συνταξιοδότησης. Γενναία αύξηση των συντάξεων και των μισθών. Γενναία μείωση της εργατικής εισφοράς για την ασφάλιση.

Αποφασίζουμε:
·                      Κατάληψη της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης από Τετάρτη 8 / 12 έως και Τετάρτη 15 / 12.
·                      Συμμετοχή του συλλόγου στην πανεκπαιδευτική πορεία την Πέμπτη 9 / 12 στις 6:00 μμ με προσυγκέντρωση στο ΠΡΟΚΑΤ.
·                      Πορεία του συλλόγου την Δευτέρα 12 / 12 την ημέρα που κατατίθεται το προσχέδιο νόμου στην σύνοδο των πρυτάνεων.
·                      Συμμετοχή του συλλόγου στην πανεργατική  πορεία την Τετάρτη 15 / 12 με προσυγκέντρωση στο ΠΡΟΚΑΤ.
·                      Να διασφαλίσει ο σύλλογος να μην συγκροτηθεί η ΜΟΔΙΠ σύμφωνα με τον πλαίσιό του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου